Abonnementsløsninger
På E-handelsuddannelsen samarbejder vi med erhvervsdrivende for at gøre den teoretiske undervisning mere praksisnær. Derudover skaber det en god relation mellem de studerende og erhvervslivet.
Derfor var Madkurven.dk inviteret ind på campus for at fortælle om deres daglige arbejde og især hvordan de arbejder med abonnementsløsninger. Et abonnement kan nemlig være et konkret værktøj i kampen om at øge CLV (Customer Lifetime Value). Som abonnementsvirksomhed bør man have fokus på kundens samlede livstidsværdi. Det er nemlig en vigtig forudsætning for at opnå en bæredygtig vækst.

Madkurven.dk
I undervisningen har vi haft et tema der hed “Relationsmarkedsføring”. I den forbindelse har vi været inde omkring emner såsom personaliseringsmuligheder, CLV, NPS, retention rate, churn rate, cohort analyse, kundeklubber, loyalitetsprogrammer og abonnementsløsninger.
For at zoome ind på det sidstnævnte ud fra et praktisk perspektiv kom Michael fra Madkurven.dk og gav os et indblik hvordan Madkurven arbejder med e-handel og hvilke tanker de gør sig om at udvide deres abonnementsforretning.
Michael gav os nogle forskellige opgaver som ses nedenfor. Udbyttet af denne dag og det efterfølgende arbejde med opgaverne var godt. Vi fik lov til at få adgang til data som vi kunne arbejde ud fra. Derudover øger det motivationen at man ved at man arbejder med en helt konkret case som skal føres ud i livet.
Den tre opgaver vi fik tildelt
Hvordan kan man optimere produktsammensætningen i abonnementsløsningerne hos Madkurven ved at fokusere på målgrupper?
Hvordan kan man personalisere Madkurvens abonnementer under hensyntagen til logistik og avance?
Hvordan man kan markedsføre Madkurvens abonnementsløsninger, samt lave content der giver merværdi for kunderne?
