Paid Social

Et af områderne vi har arbejdet med i faget digital markedsføring har været Paid social. Et rigtig spændende emne, og et emne som i den grad er aktuelt. Når man arbejder proaktivt med Paid social, er det vigtigt at man har udarbejdet en strategi. En strategi der går ud på at annoncere over for målgrupper og segmenter på effektiv vis, så man opnår den maksimale værdi for ens websitet og i den sidste ende dermed også virksomhedens omsætning.

 

 

Hvorfor arbejde med paid social?

Paid social er når man betaler for annoncering på sociale medier som f.eks. Facebook, Instagram & LinkedIn. Ved at have en effektiv strategi for Paid Social kan man give sin virksomhed bedre resultater med annoncering på sociale medier. Det gælder både de taktiske salgsbudgetter, men ikke desto mindre også for ens branding-orienterede kommunikation.

Sociale medier er blevet en del af vores hverdag, og en kanal vi ikke kommer udenom. Det er en effektiv push-kanal, hvor man kan ramme sin målgruppe mere præcist. For at opnå solide resultater med sit Paid Social, kræver det dog et indgående kendskab til diverse algoritmer og den dynamik som foregår på de sociale medier. De fleste udgiver allerede indhold til eksisterende og potentielle kunder gennem disse kanaler, og den værdi, du i forvejen skaber, kan øges betydeligt gennem Paid Social.

Tre ting du skal være opmærksom på 

N

Synlighed - Som virksomhed bliver du kun synlig ved regelmæssigt at poste opdateringer, artikler, links og løbende liker og kommenterer på opslag. Hvis man ikke er synlig, kan ens målgruppe ikke få øje på dig, din virksomhed, og de lærer aldrig virksomhedens kompetencer at kende.

N

Likeability - Når man vælger at poste er opslag, er det vigtigt, at det er relevant og værdifuldt for målgruppen, så de får lyst til at læse og se mere fra din virksomhed. Hvis de opslag man poster ikke er relevante for ens målgruppe, bliver disse ikke læst, og de vil blot forsvinde i mængde af andre opslag.

N

Tillid - Ved at være synlig overfor målgruppen, dele ud af inspiration og viden inden for virksomhedens fagområde og hjælpe andre med svar og løsninger kan du over tid opbygge tillid i dit netværk.